Arbejde med formularer
Tilføj en formular til din registrerings- og / eller bookingproces giver dig mulighed for at indsamle data om dine kunder eller medlemmer. Du kan let få adgang til hver enkelt formular, som er udfyldt og gemt. Når du har brugt formularerne, kan du vælge at slette formularerne. Du kan også anvende informationerne fra formularerne fremadrettet. Vær dog venligst opmærksom på, hvad du må indenfor rammerne af persondataloven (læs mere på websitet datatilsynet.dk). Data fra formularer kan også downloades til anvendelse i forbindelse med andre applikationer såsom et CRM system.
Adgang til formularer
Via Administrer kan du få adgang til en oversigt på alle formularerne. Det gælder, uanset om formularerne er tilknyttet som en del af en registrerings- eller bookingproces. Men også i det tilfælde, at formularen bliver brugt som en såkaldt: Stå alene, formular. Hvis en formular er integreret som en del af en proces vil formularen indeholde et link til at hoppe direkte ind i processen, hvor formularen bliver anvendt. Ved at klikke på formular ikonet, kan du får adgang til en kortfattet version af hver enkelt formular, i oversigtsform. Det lille pop-up vindue, som fremkommer, giver dig mulighed for at linke, slette eller ændre den fulde version af formularen.
Sletning af formularer
Når du sletter en formular, bliver formularen smidt i skraldespanden. Du kan se, hvad der er i skraldespanden via linket Vis skraldespand som findes i toppen af dit skærmbillede. For at genskabe en slettet formular fra skraldespanden, da klik på formular ikonet – – og klik dernæst på i det pop-up vindue, som fremkommer.
Hvis en formular er vedhæftet til et andet objekt, såsom en booking, vil formularen automatisk blive flyttet til skraldespanden, når en booking bliver slettet. (Formularen vil også automatisk blive gendannet, hvis en formular flyttes ud af skraldespanden). I tilfælde af gentagne bookinger kan en formular tilknyttes flere objekter. Formularen vil kun blive flyttet til skraldespanden, hvis alle tilknyttede bookinger er slettet. Venligst være opmærksom på, at skraldespanden automatisk bliver slettet efter 1 uge og formularer eller andet i skraldespanden kan herefter ikke genskabes.
Downloading af formularer
Via Administrer kan du også downloade alle formularer ved at klikke på i toppen af dit skærmbillede, og vælge filtype – CSV, XLS eller XML. For at gøre det bekvemt kan du også downloade en formular som en del af brugerinformationerne, som et tilknyttet en registreringsprocessen. Det sker via Eksport. På samme måde, når en formular er tilknyttet en bookingproces, vil data herfra blive inkluderet i booking informationerne, som kan hentes via Administrer > Download.
Gemme formularer
Via Bruger information kan du se de totale antal formularer, som er udfyldt og, det totale antal formularer du kan lave inden for det medlemskab du har af bookingsystemet. Her er data både pr. måned og totalt set. Via denne side kan du også hurtigt slette udløbne formularer, ved at anvende den automatiske slettefunktion. Baserede på den opsætning du vælger, bliver formularer slettet løbende.